19.6.2026

OPI | Lime of my Life

Kesä on kynsilakkojen osalta useimmiten sitä aikaa, kun neonvärit tulevat hyllyille ja sitä tarjoilee myös OPI tämän kesän kokoelmassaan, kokoelma kantaa nimeä Trip to the Brite Side. Sävyjä on yhteensä 12 kpl, samat sävyt löytyy myös Infinite Shine -sarjasta.






Lime of my Life, kolme kerrosta.

Limenvihreä lakka, jossa mukana shimmeriä. Kuivuu mattapintaiseksi ja on koostumukseltaan aika ohutta. Kuten kuvista voi päätellä, niin pitkiä kynsiä ei saa ilman vapaan kasvun näkymistä peittoon kolmellakaan kerroksella.

Nopea tällä on lakata, sillä kerrokset kuivuu nopeasti ja poistaminen on myös helppoa, kun ei sisällä isoja glittereitä. Mutta vaikka lakkaa oli se kolme kerrosta + päällyslakka, niin ensimmäiset lohkeamat tuli jo seuraavana päivänä :D












16.6.2026

A-Z kosmetiikan aakkoset -projekti 2026-2027 | Ensimmäinen päivitys

Hip hei, se olisi ensimmäinen päivitys tähän projektiin!

Lupailinkin päivityksiä aina silloin, kun 2-3 tuotetta loppuu ja näissähän voi käydä myös niin, että osa tyhjentyneistä purkeista on nähty jo loppuneiden tuotteiden postauksissa ennen kuin ne tähän koosteeseen kerkeää.


Intro-postaukseen pääset tästä.

Kaikki projektissa mukana olevat tuotteet



eyenlip super aqua moisture cream oli hyä kasvovoide, jota käytin aamuisin ja joskus iltaisinkin. Kun malttoi annostella maltillisesti, yllättävän pienikin määrä riitti kasvoille.




Frudian käsivoide oli ensimmäinen loppunut tässä projektissa ja se nähtiinkin jo toukokuun loppuneiden joukossa. Käytin tätä yökäsivoiteena ja toimi näin alkukesästä oikein hyvin, tuntuu koostumuksen puolesta tuhdilta, mutta miun mielestä on yllättävän kevyt. Imeytyi nopeasti.



Projektiin on hyvä ottaa myös muutamia tämmöisiä "täkytuotteita" eli sellaisia, jotka on helppo käyttää pois. Tilasin joskus Kicksiltä Paula's Choicen matkakokoisen putsarin kokeiluun ja tätä voisin kyllä ostaa täysikokoisenakin. Tämä pieni koko hieman valutti tuotetta tuohon kierteiden väliin, kun säilytin pakkausta ylösalaisin, että saan loputkin käytettyä.














4.6.2026

NCLA | Elegantly Punk

Viime viikon lauantaina oli ylioppilasjuhlat ja halusin pitkästä aikaa laittaa kynsilakkaa kynsille. Kynnet olivatkin juuri sopivasti kasvaneet pituutta, kun euroviisuiltana ne hieman otti osumaa ja lyhentyi aika reilusti :')

Ostin Vintedistä EMP:n mallistosta mustan mekon, jossa pitsiä yläosassa ja lisäsin hopeaglitteriset sukkahousut, joten nämä kynnet istui hyvin värimaailmaan.




Elegantly Punk, kynsillä kolme kerrosta.

Yhdellä kerroksella hyvin kevyesti lakattuna voisi toimia topperina muiden lakkojen päällä. Tässä on hopeasävyinen läpikuultava lakkapohja, jossa on todella runsaasti hopeista shimmeriä ja hopeista pientä glitteriä sekä isompia hopeisia glittereitä. Jos hopea on sinun värisi, niin tämä lakka voisi olla juuri siulle!

Helppo lakattava, kerrokset kuivui nopeasti ja ihan hivenen on tekstuurisuutta havaittavissa joissain kynsissä, mutta vaikka joihinkin tuli enemmän tuota isompaa glitteriä. Aika hyvin glitterit kuitenkin itsestään tasoittui kynsille, en niitä lainkaan asetellut.












1.6.2026

Loppuneet | toukokuu 2026

Toukokuu on ohi ja sehän tietää sitä, että on aika katsoa mitä kosmetiikkatuotteita tuli käytettyä loppuun! Tälläkin kertaa loppuneista onneksi löytyy pari ikuisuustuotetta ja sellaisia, joiden päiväys oli jo mennyt/menossa.


Dr: Greve Vitamin C Face Wipes, 20 kpl. Nämä on tilattu lykolta, oli edulliset, joten nappasin testiin. Muutama liina jäi käyttämättä, kun kuivuivat, mutta ei nämä mitään hirmu kosteita ollut uutenakaan. Käytin perus ihonhoidon (kosteusvoide, seerumi..) poistoon ja siinä toimi hyvin.

Scandy IDG a Sheet De-Stressing Sheet mask with a chill vanilla scent. Tällä kertaa kasvonaamio tuoksui siltä mille sen pitäisikin, näiden kanssa tainnut sattua 50/50 niin, että osa tuoksuu ummehtuneelle kellarille :D

Scandy Glow Game: Strong Brightening Sheet Mask with a juicy peach scent x 2. Tämä persikantuoksuinen on oma suosikkini, tykkään enemmän hedelmäisestä tuoksusta. Nämä oli muuten viimeiset yksittäiset sheet maskit, nyt on vain 30 päivän pakkauksia, joten yksittäisten sheet maskien osalta loppuneet hiljenee hetkeksi.

Sence Nourishing Foot Mask. Pitkästä aikaa jalkanaamio! Tämä oli edullinen ja hyvä, ei moittimista. Vaikutusaika maltillinen 20 minuuttia.




essence Juicy Bomb shower gel, tämä taisi tulla viime vuoden keväällä/kesänä osana Juicy Bomb trend editionia. Itselleni tuoksusta tuli mieleen The Body Shopin Pink Grapefruit -tuoksu, kirpsakka verigreippi vaikka pakkauksessa lukee tuoksun olevan tropical-fruity. En pistäisi vastaan, jos näitä suihkugeelejä tulisi useamminkin essenceltä.

Yves Rocher Gentle Nourishing Shampoo, ihan perushyvä shampoo. Jos hiuksissa oli kuivashampoota, vaahdotin hiukset pari kertaa. Ei jäänyt mitenkään erityisellä tavalla mieleen, että pitäisi ostaa uudelleen.

Rituals...Hydrating Shampoo, tuoksu on aika voimakas, sillä se leijailee pakkauksen ulkopuolellekin ja on vähän sellainen kampaamomainen tuoksu. En kylläkään huomannut, että tuoksu olisi jäänyt hiuksiin. Ihan ok shampoo.

Rituals... Hydrating Conditioner, tässä sama tuoksu kuin shampoossa. Tämäkään ei jättänyt tai en ainakaan huomannut, tuoksua hiuksiin. Ihan perushyvä hoitoaine.



Dermosil Mansikkakäsisaippua, todella hyvä mansikantuoksu. Joka tosin alussa oli selkeästi tunnistettava, mutta sitten siihen tuoksuun varmaan turtui, eikä enää huomannutkaan.

Dermosil Kitchen Soap Pomelo Mint, tämä oli miulla keittiössä ja en kyllä yhtään tykännyt tuoksusta. Käytin tätä niin käsienpesuun kuin lavuaarin pesemiseen :D Onneksi se nyt loppui. Ei taida kuulua enää valikoimaan.

Avon Senses Blooming Beauty body mist, tämä oli vessatuoksuna. Hyvin kukkainen tuoksu, josta en ehkä ihan niin paljoa välittänyt, mutta onpahan käytetty!



Mossa Glow Cocktail Cleansing Foam, tätä käytin aamuputsarina. Pakkaus lupaa, että sopisi myös meikinpoistoon, mutta siitä ei ole kokemusta. Kevyt vaahto, jota oli kiva aamuisin käyttää ja huuhtoutui helposti kasvoilta.

Ziaja Orange Vibes Face Toner, tätä pystyi käyttämään joko suoraan suihkeena tai vanulapun kautta. Itse käyttelin pelkästään kasvosuihkeen tavoin ja oli kyllä riittoisa pullo! Tässä on bergamotin tuoksu, josta itse kyllä tykkäsin. Tällä hetkellä käytössä myös Ziajan suihke, mutta se sininen pullo. Otan joskus joitain tuotteita kuukauden tavoitteeksi ja tämä oli yksi sellainen, päiväyskin oli sopivasti menossa toukokuussa.

COSRX The Peptide Collagen Hydrogel Eye Patch, 60 patches. Tämä oli toinen tuote, jonka otin kuukauden tavoitteeksi käyttää loppuun ja sehän onnistui, käytin nimittäin viimeisen parin eilen :D Nämä pysyi aika hyvin paikoillaan, vaikak tuli puuhailtua ja liikuttua samalla. Oikein hyvä!

Frudia My Orchard Cactus Hand Cream, en tiedä mille kaktus tuoksuu, mutta tykkäsin tuoksusta. Koostumus oli voidemaista, mutta ei mitään supertuhtia sellaista. Imeytyi kuitenkin aika nopsaan.

Yves Rocher lip balm coconut. Nämä YR:n huulivoiteet eivät ole mitään super kosteuttavia, sopii hyvin käytettäväksi silloin, kun huulet eivät tarvitse ekstrakosteutusta. Itselleni sopivin sesonki näille on keväästä loppusyksyyn. Nämä on myös useasti itselläni tarjouksessa, kun tulee joskus tilauksiin näitä otettua :D