Näytetään tekstit, joissa on tunniste EOU - En Osta Uudelleen. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste EOU - En Osta Uudelleen. Näytä kaikki tekstit

8.11.2023

EOU - En Osta Uudelleen, osa 7

Tehdään tämän sarjan osalta comeback, nimittäin viimeksi olen tehnyt postauksen maaliskuussa 2021. :D Joten pieni hetki on kerennyt vierähtää.

Tämä sarja löytyy tunnistelistasta nimellä EOU - En Osta Uudelleen, jos haluat vierailla aiemmissa postauksissa.








SkinInc Serum Glow Filter (50 $). Tämä primer lupaa vähentää punaisuutta, häivyttää ihohuokosia ja antaa hohtoa. Kuten näkyy, olen tätä aika hyvin jo käyttänyt, mutta ongelmana itselläni on tämän levittäminen.

Tuotteessa olevat pallot hajoaa kyllä iholla, mutta lopputuloksena on pienen pientä valkoista pistettä ympäri kasvoja. Jos primerin levittää kämmeniin hieromisen jälkeen (=eli tällä tavalla myös pallot hajoaa) kasvoille, täytyy napsia valkoiset pisteet kasvoilta pois. Kun levittää primerin töpöttelemällä, tätä ongelmaa ei ole niin laajasti.

Itse tykkään primerin levittää kämmenien kautta kasvoille, kun se on nopeampaa, mutta tämän kanssa täytyy tehdä aina pieni tsekkaus ja napsia valkoiset pisteet pois.






Rituals... The Ritual of Karma -aurinkovoide kasvoille (18.90 €/50 ml).

Tämä tuli ehkä osana jotain boksia tai tilaajalahjana, en muista enää :D Iloisin mielin aloin tätä kokeilemaan, mutta tuotteen tuoksu on kyllä juuri sitä itseään mille sarja muutenkin tuoksuukin, eli valkoiselle teelle ja lootuksen kukalle.

Ja itse en ole tuoksuherkkä, mutta kyllä tämmöisessä tuotteessa se tuoksu on jo hiukan liikaa, kun se tuoksuu nenässä koko ajan ja kun sitä pitäisi vielä lisätä päivän mittaan, niin ei kyllä ole kiva! Siitä syystä en ole tätä pientäkään kokoa saanut käytettyä tyhjäksi.





Avon Advance Techniques Deeply Purifying Treatment Scrub (3.95 €/150 ml).

Tykkään käyttää toisinaan kuorintoja hiuspohjalle, mutta tämä ei kyllä päässyt hittilistalle. Kuorinta on omaan makuun aivan liian hienojakoista ja se tuntuu katoavan hiuksiin hetkessä, itselleni tulee koostumuksesta enemmän mieleen vartalokuorinta.

Kun ainetta on yrittänyt hieroa hiuspohjaan ja sitten huuhtoo sen pois, jää hiuksiin hieman rasvainen tuntuma eikä hiukset tunnu puhtaalta. Tämän jälkeen tosin käytetään shampoota (ja hoitoainetta) ihan normaalisti. Mutta hiukset ei kyllä tunnu yhtään sen erikoisemmilta käyttipä tätä tai ei :D

Ja rasvoittuvat kyllä aina kuten ennenkin. Käyttöohjeissa kehotetaan käyttämään 3-4 kertaa viikossa, joka tosin on ymmärrettävää, kun ei mikään rouhea kuorinta ole.














13.3.2021

EOU - En Osta Uudelleen, osa 6

 EOU -sarja jatkuu uusilla tuotteilla! 


Muita tämän sarjan tekstejä pääset katsomaan EOU - En Osta Uudelleen tunnisteen avulla.





Catrice Cosmetics Take All Off Anti-Pollution Micellar Oil-In-Water Remover. Kaksifaasinen misellivesi, jota itse asiassa ostin kaksi pulloa, mutta kyllä tämä yksi pullo riittää miulle :D En tiedä, onko tuote poistunut valikoimista, sillä en lalalipstickin sivuilta tätä enää löytänyt.

Ravistettava ennen käyttöä, jolloin faasit sekoittuvat keskenään. Vanulapulla käytettäessä osa misellivedestä saattaa valua lavuaariin, sillä se ei imeydy kunnolla vanuun jos kaadat kerralla vähänkin liikaa.

Tuote sopii myös silmämeikinpoistoon, mutta jos vanulappua kastelee hitusenkin liikaa tuote kirvelee silmissä ja silmät sumenevat. Itse en ole poistanut esimerkiksi vedenkestävää ripsiväriä, mutta ihan normaalia kyllä ja ei tämä kovinkaan tehokas siihen hommaan ole.





essence 3 phase -kynsiöljy on myöskin poistunut, sillä en löytänyt sitä enää myynnistä

Kynsiöljy on kolmifaasinen ja vaatii raivokasta sekoittamista, jos haluaa faasit tasaisesti käyttöönsä. Itse sekoittelin purkkia pari-kolme käyttökertaa, kunnes meni hermot siihen, että pullo vuotaa joka ikinen kerta (siksi etiketti puuttuu, kun se alkoi repsottaa). Pullo oli makuuasennossa kuvaa varten noin 6 sekuntia ja se kerkesi jo siinä ajassa vuotaa viltille :D

Faasit on myös todella vaikea saada sekoitetuksi yhteen, vaatii todella raivokasta sekoittamista ainakin minuutin ajan + siihen vielä vuotava, öljyinen pullo kaupan päälle joka öljyää sormet jo valmiiksi, ilman korkin aukaisua :D






Depend Quick & Shine Top Coat.

Ei ole kyllä miun mielestä nimensä veroinen, paitsi sen, että jättää kiiltävän pinnan kynsille. Kuivuu todella hitaasti, vielä noin 15 minuutin odottelun jälkeen kynsien pinta on tahmea ja se ottaa kaikki kolhut vastaan.

En muista mihin olen tätä käyttänyt, sillä pullo oli laatikostossa puolillaan, mutta sellaisenaan on the go -päällyslakaksi en suosittelisi :D















3.11.2020

EOU - En Osta Uudelleen, osa 5 | Shower edition

EOU -sarja saa jatkoa! Tällä kertaa kaikki tuotteet joihin en ihastunut löytyivät suihkun puolelta.
Muita tämän sarjan tekstejä pääset katsomaan EOU - En Osta Uudelleen tunnisteen avulla.
Linkit tuotteisiin eivät ole mainoslinkkejä.


Mennään kurkkaamaan, mikä koitui näiden tuotteiden kohtaloksi.





Avon Anew Purifying Jelly Cleanser, sopii rasvoittuvalle, että sekaiholle. Omaan makumieltymykseen koostumus ei ihan täysin ole hyytelömäistä, vaan enemmänkin nestemäisen puolella. Kun tuubista puristaa, ei tuote imeydy takaisin tuubiin, kun päästää irti.

Se mikä tässä yllätti, oli tuoksu joka puskee hieman jopa pakkauksen läpi. Tuoksua voisin kuvailla samalle, kuin mille kielo tuoksuu luonnossa, ei ole yhtään makea/raikas, vaan todella voimakas pistävä, hajuvesimäinen tuoksu. 

Itselleni siis tämän tuotteen kohdalla tuoksu on syynä siihen, miksi en ostaisi toiste.





Dermosil Holly Jolly Green Tea Pearl Mask, on viime vuoden kausituote ja ulkoasultaan oikein hauska kuplien kera. Tuoksu on vihreä ja sekin tuoksuu vienosti jo pakkauksen ulkopuolelle. 

Tässä tuotteessa kompastutaan vihreisiin palloihin, joiden pitäisi hajota, kun naamion levittää kasvoille. Omalla kohdallani ne palloset vaan pyörii käden alla, vaikka kuinka painelisi. Jos ne haluaa saada hajalle, joutuu melkeinpä jokaisen käymään yksitellen sormilla läpi.





Avon Care Skin Defence -käsienpesuneste lähti tilaukseen mukaan, kun halusin kokeilla tätä uutuutta. Tämä ei ole kyllästetty tuoksuilla, vaikka ainesosalistassa parfum on kuudentena listassa, mutta silti tässä on tuoksu, haluatteko tietää miten itse tuoksun koen?

Jos olette tehneet joskus savitöitä, tiedätte että valmiit luomukset sitten poltetaan (ainakin yleisemmin) ja poltetussa savessa on se omanlaisensa tuoksu. Juuri sille tämä käsienpesuneste tuoksuu! Heti kun käytin tätä ensimmäistä kertaa, palasin takaisin alakoulun kuvaamataidon tunnille, jossa pidin omaa saviastiaani kädessäni ja tunsin saven tuoksun nenässäni.

Muisto on hyvä ja kyseinen astiakin on vielä tallessa, silti en oikein syty tälle. Tässäkin, siis tuoksu on syynä, miksi en ostaisi toiste.





Vaahtosuihkugeelit ovat arjen luksusta, mutta tämä Oriflame Swedish Spa Ocean Foam tarjoaa lähinnä harmia. Jos verrataan vaikka Doven suihkuvaahtoihin, tämä jää niille aika reilusti jalkoihin, niin koostumuksen kuin hinnakin vuoksi.

Dovessa tuote tulee suoraan vaahtona ja mekanismi toimii, kun taas tässä Oriflamen versiossa tuote tulee ulos geelinä, jonka jälkeen se muodostuu vaahdoksi. Valitettavasti joko mekanismi on miun versiossa täysin susi, mutta sitä saa painaa ihan pohjaan asti ja siltikään ei tuotetta välttämättä tule ollenkaan! Toisinaan kun pumpun painaa pohjaan, saattaa tulla viiden sentin kolikon kokoinen läiskä, tämä oma versio hieman tuulella käyvä kaveri.





Kylie Skin by Kylie Jenner puhdistusvaahto on ihanan täyteläinen ja jättää ihon kosteutetun tuntuiseksi, noin 1.5 pumppausta riittää kasvoille. Vaahdon koostumus ei ole kiinteä, eikä höttöinen vaan juuri sopiva. Miksi tuote on siis tässä listauksessa?

Saatavuus. Tätä tuotetta myydään vain hänen omilla sivuillaan, hintaan 24 $. Tähän summaan lisätään vielä 14.95 $ toimituskulut päälle, sekä tietenkin meillä vielä mahdolliset verot (ensi vuonna 22 € rajan pitäisi poistua ja kaikesta ne verot pitäisi maksaa, olipa summa mikä tahansa) ja postin käsittelymaksu 2.90 €. 

Ja kuka nyt yhtä tuotetta ostaisi, sehän tietäisi sitä, että vuodessa saisi tehdä useamman tilauksen :D Jos saatavuus olisi helpompi, voisin nähdä tilauksen vaivan. Hinta jos tippuisi vielä alaspäin, niin sitten voisi raaskia ostaa.










31.8.2020

EOU - En Osta Uudelleen, osa 4

Teksti sisältää mainoslinkkejä, joiden klikkaamisesta en hyödy, mutta niiden kautta tehdyistä ostoksista saan pientä komissiota. Mainoslinkit merkitty * -etuliitteellä.



Oho, viimeisin teksti on vuodelta 2017! :D

Pitkästä aikaa tuli tämä postaussarja mieleen, sillä useimmiten tuotteet vaan "katoavat", enkä niihin enää palaa, mutta nyt on se hetki!


Näitä tuotteita en siis ostaisi uudelleen.






Fancy Handy Ocean Glow Body Cream Coral. Ulkoasu on tässä tuotteessa se kaikkein parhain, muuten tuote ei ole yhtään omaan makuun.

Geelimäinen vartalovoide, jossa punaisia pallosia. Pallot hajoavat yllättävän hyvin, jos vaan sattuu osumaan käsiin niin, että ne rikkoutuvat. Toisinaan saa erikseen painella niitä hajalle. Voide jättää ihon tahmeaksi ja vaatteet tarrautuvat ihoon kiinni. Jos et käytä yövaatteita, saat varautua siihen, että lakanat ja peitot ovat kirjaimellisesti iholla :D


Fancy Handyä myy *Lyko.





essence high beauty -kasvonaamio. Tämä oli tästä kausikokoelmasta sellainen, joka kiinnosti :D Mutta ei se sitten ollutkaan niin kiva kuin luulin, lähinnä koostumus tökkii.

Koostumus on todella juoksevaa geeliä, joka ei meinaa pysyä sormissa tai kasvonaamiosiveltimessä. Tätä ei ainakaan saa annosteltua yli, sillä tuotteen saaminen purkista on hankalaa. Vaikutusaika ei ole tässä naamiossa pitkä, noin 2 minuuttia. Jos kasvoissa on kuivia kohtia, se saattaa aiheuttaa hieman kihelmöintiä.







Avon Distillery Clean Break Cleanser. Voidemainen putsari, joka muuttuu kasvoilla kirkkaaksi ja veden kanssa käytettäessä maitomaiseksi. Olen saanut tämän joskus hyvällä hinnalla, joten tuli ostettua.

Olen käyttänyt tätä aika reilulla kädellä, koska tässä on epämiellyttävä tuoksu (oma mielipide). Tuoksu varmasti tulee raaka-aineista itsestään, mutta se on hyvin tunkkainen ja muistuttaa etäisesti kalan tuoksua, kun kalaa on ensin käsitellyt. Jos tuoksu olisi miellyttävämpi, voisin ostaa uudelleen. 








W7 Cosmetics Jelly Crush Lip Scrub

Viime kesän ostoksia Keskiseltä, kun näytti kivalta! Koostumus on nimensä mukaisesti hieman hyytelömäinen, ei siis sellainen irtonainen kuin esim. Lushin huulikuorinnoissa. Tämä olisi muuten ollut todella kiva ja mieluisa käyttää, mutta tämä jättää huuliin väriä. Jos et pysy rajojen sisäpuolella, siulla on oranssia sitten kasvoissakin ja pyyhkeet värjäytyy oranssiksi.

Koostumus on ehkä jopa hieman öljymäinen, sillä se väri jää huuliin, vaikka huuhtoisit kunnolla vedellä tuotteen pois ja huulien pinnalle jää liukkaus.














10.11.2017

EOU - En Osta Uudelleen, osa 3

Tämä sarja porskuttaa hitaasti, mutta varmasti. Viimeisin teksti on viime vuoden kesältä :D Tai oikeastaan molemmat, niin ensimmäinen, kuin toinenkin teksti.

Yleensä kerkeän tuotteet antamaan eteenpäin, ennen kuvien ottamista. Nyt uhrasin kuitenkin ajatuksen tälle ja nappasin peräti kahdesta tuotteesta kuvat. Molempien kimppuun käydään nyt!







Ensimmäisenä Organic Shopin ginger & cherry kasvojenkuorinta.

Tykkään suuresti kirsikantuoksusta, olipa se sitten teollinen tai tuore, esim. kirsikkacola.
Mutta, ikävä kyllä, tässä tuoksu tökkii eniten. Kirsikan tästä tunnistaa, mutta itselleni ällöttävällä tavalla ja olenkin käyttänyt tätä aika runsaalla annostuksella, sillä haluan tästä nopeasti eroon.

Inkivääriä en tästä haista, enkä sen makua siedä. Ilmeisesi tuo kirsikka peittää sen alleen niin hyvin.

Koostumus on löysää ja kuorivia ainesosia saisi olla hiukan tiheämmin, ehkä myös hienompana koostumuksena. Tätä ei tule ikävä!



Hinta 4,20 €/ 75 ml, Sokos.







Yves Rocher kuorintaöljy käsille on toinen pettymys. En ikinä opi sitä, että en tykkää näistä YR:n ns. normaaleista tuotteista, silti niitä ostan ja moni lähtee eteenpäin. Yksi iso syy on kammottava tuoksu, joka on ilmeisesti manteli, siinä on tuoksu jota en siedä ollenkaan.

Rakeet ovat mielestäni aika kovia ja teräviä, ei ole mikään kiva elämys käyttää tätä. Puristankin tätä aina ison nokareen ja kohta pääsen tästä eroon!




Hinta 11 € /75 ml, Yves Rocher.








Mikä on sinun viimeisin hutiostos?











20.7.2016

EOU - En Osta Uudelleen, osa 2

Joskus kosmetiikassa sattuu eteen sellaisia tuotteita, joista haluaisi pitää, mutta käy kuitenkin toisin.
Kyselin jo jokin aika sitten blogin fb-sivuilla postaussarjaideoita ja siellä tuli esiin juurikin näiden tuotteiden esittely, jotka ei vaan toimi tai joista ei muuten vain pidä.

Edellinen osa keräsi kiinnostusta, joten...

Nyt vuorossa osa 2.










Tämän kertainen musta lammas tulee H&M:ltä.

Joensuussa ei ole H&M:n uusia meikkejä myynnissä, vaan joitain uusvanhoja, joita ei verkkokaupassa ole, joten täytyy nämä uutuudet tilata verkkokaupasta :D

Ostinpa sitten kokeiluun miselliveden, koska ne on in.
Aine ei tuoksu oikeastaan millekään, pullon suusta vain muoviselle. En tiedä miten tämä poistaa meikin, sillä olen käyttänyt tätä vain iltaisin jo puhdistetulle iholle. Se käyttö tosin jäi vain kahteen kertaan, sillä tämä jätti ihon jotenkin tahmaiseksi.

Kun kosketin sormella ihoa, se jäi hieman siihen kiinni (ei niin kuin purkka kenkään, mutta iho oli tahmea). Asia ei parantunut seuraavanakaan iltana, joten päätin, etten tuhlaa aikaani tähän.







Pullossa on 150 ml ja hintaa on laitettu 4,99 €.














14.6.2016

EOU - En Osta Uudelleen, osa 1

Joskus kosmetiikassa sattuu eteen sellaisia tuotteita, joista haluaisi pitää, mutta käy kuitenkin toisin.
Kyselin jo jokin aika sitten blogin fb-sivuilla postaussarjaideoita ja siellä tuli esiin juurikin näiden tuotteiden esittely, jotka ei vaan toimi tai joista ei muuten vain pidä.








Avon Clearskin Professional -sarjan finnejä hoitavat liuskat vaikuttivat juuri sellaiselta kuin mitä olin etsinyt. Edullinen, riittoisa, eikä tarvitse tilata lappuja ulkomailta.

Kyseessä on siis nestemäinen peel off -versio mustapäitä poistavista lapuista. Aine on ensinnäkin todella venyvää ja "sitkeää", lisäksi poistaminen ei suju yhtä helposti kuin esimerkiksi peel off- kasvonaamioissa. En ole koskaan saanut tätä irtoamaan kokonaan, vaan joudun repimään kalvon pieninä murusina pois. Vaikka tätä laittaisi kuinka ohuen tai paksun kerroksen tahansa, kuivuminen vie aikaa (n. 10-15min.), eikä se välttämättä silloinkaan ole täysin kuiva.

Ja jos haluaisit nähdä epäpuhtauksien irtoamiset, niin tässä niitä ei näy. Itse aine on läpinäkyvän sinistä, joten epäpuhtaudet eivät revityssä kaistaleessa näy, toisinkuin esim. mustapäälapuissa. Itsehän tykkään tarkastella niitä epäpuhtauksia lapussa :D



Siispä, minun osaltani tämä ei saa peukkua ylöspäin. Enkä tule tilaamaan toiste.





Pakkauksessa on 30 ml ja hinta normaalisti 10,50 €. Usein kuitenkin 4-8 € tarjouksessa.